Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.12.2014 16:04 - КАКВО СЕ КРИЕ ЗАД ДОГОВОРА С АВТОБУСНИЯ ПРЕВОЗВАЧ - САМО ПРИВИЛЕГИРОВАНИТЕ ЗНАЯТ
Автор: provadiya Категория: Регионални   
Прочетен: 2531 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 04.12.2014 16:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Понеделник 01.12.2014г. обед е. Вали сняг, такъв първодекемврийски, мокър. На началната спирка за автобусен превоз до Варна, микробус за Варна тръгва в 13.20ч., като оставя част от чакащите на спирката с мотива, че повече места в микробуса няма. Остават няколко ученици в горен курс или студенти, хора на средна възраст, включая аз и господин тръгнал на лекар във Варна, скътал снимка и медицински документи в найлонова торбичка. 
В 13.30ч. не пристига автобус за Варна по разписание. Виделите, че е заминал вече не го и чакат, а са се изнесли към стоянката на такситата, но няколко лелки с чанти, пристигнали в последния момент, усърдно чакат на спирката.
СЕДМИЦА ПО- РАНО: Вечерният автобус Варна - Провадия не спира на спирка "Катедрала" във Варна, само намалява, за да направи шофьорът знак, че е пълен и няма места. Всъщност не е автобус, а е същият бял микробус с 18 места за пътници и още две отпред до шофьора.
ПРЕДХОДНАТА СЕДМИЦА В СЪБОТА: Вечерният микробус Варна - Провадия спира на спирка "Катедрала". Допускат се пътници до допълване на свободните места в 18/20 местния микробус, естествено наредилите се по - напред. Мъж се кара с кондукторката "Аз съм от Манастир, няма автобус, няма влак, как ще се прибера?". Вдигайки рамене, водачът затваря вратата под носа на останалите на спирката пътници.
МЕСЕЦИ ПО - РАНО:  Лято е, жега. Когато микробуса - автобус тръгне по - рано или се препълни и няма таксита, които да те закарат до Варна  се разхождаш до жп гарата, все още 17 - 18ч. е светло и макар да има бездомни кучета, не е толкова страшно. Ако пък имаш късмета да се вредиш с место в микробуса, до Варна не ставаш за среща с хора преди да пиеш кафе, което да те освежи и неутрализира насадилата се миризма в носа ти. Понякога е и интересно, напр. наблюдаваш реакциите на чужденците качили се от Петров дол, които за да стигнат до Варна се тъпчат правостоящи на пътечката на микробуса, а ако и разбираш английски си в час със забележките към България, коментирани по - между им. Или пък друг път - как управителя лично наблюдава как се тъпчат пътниците и се обяснява на недоволна дама, защо не се придвижват пътниците с големия автобус. Като най - големият му аргумент в случая е, че таксита му крадат пътниците и подканва "подавайте, още жалби подавайте, да видим докъде ще стигнем" и жената влиза в оправдателен режим, че тя не прави такива работи, а ето лично му се оплаква. В последствие дамата провежда още една битка в движение - да бъде пусната вентилацията на микробуса с правостоящите пътници.
МАЛКО ПРЕДИ 15 АВГУСТ: Преценявайки, че превозвача е частник и че евентуално той си гледа печалбата от бизнеса, а от друга страна сигурността и регулярността на обществения транспорт е залегнала в договора с превозвача, чиито изпълнение администрацията трябва да следи, на 
15 АВГУСТ 2014Г.:  Подавам до кмета на община искане за достъп до обществена информация с цел да се разясни какво точно става с автобусните превози с текст:

"уважаеми господин КМЕТ, 

       Поради надделяващият обществен интерес относно изпълнението на договор за автобусни превози по утвърдена транспортна схема на територията на Община Провадия, сключен след провеждане на конкурс, съмнения за нецялостното му изпълнение,  неяснотата за гражданите относно поетите задължения от превозвача и ангажиментите към същият на Община Провадия в следствие на сключеният договор

        и

на основание Закона за достъп до обществена информация, моля да ми бъде предоставена следната информация:

1.        Договор сключен след провеждане на конкурс за възлагане на автобусни превози  по утвърдена транспортна схема.

2.        Всички анекси към Договор за възлагане на автобусни превози  по утвърдена транспортна схема.

3.        Протокол на комисия за спечелил превозвач по проведеният конкурс за автобусни превози.

4.        Заповед на кмета за избор на превозвач по проведеният конкурс за автобусни превози.

5.        Информация за това, правени ли са парични преводи по договор за възлагане на автобусни превози  по утвърдена транспортна схема от страна на Община Провадия към спечелилият конкурс/обществена поръчка превозвач, конкретните основания за плащанията /напр. има ли заплащани разходи за транспорт на персонала/лица в трудовоправни отношения с Община Провадия до месторабота и обратно, карти за транспорт или други приложими/, в какъв размер са плащанията за периода 01.01.2014г. – 30.06.2014г."

КРАЯ НА АВГУСТ, СЕПТЕМВРИ: Достъп до информация няма. Получила съм само някакви искания да си потвърдя заявлението пуснато по електронен път, което аз вече съм писала на кмета, че намирам за неправилно. Но всеки си пее неговата песен, както казва народния певец. Равносметката е: НЯМА РАЗЯСНЕНИЯ КАКВА Е ТРАНСПОРТНАТА СХЕМА, КАКВИ СА ПОЕТИТЕ ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ПРЕВОЗВАЧ И ОБЩИНА, КАКВО ВЪОБЩЕ СТАВА, ЗА ДА СИ НАПРАВИ ЧОВЕК ИЗВОД ТОВА ЛИ Е НОРМАЛНОТО В ЕВРОПЕЙСКА ПРОВАДИЯ, А АЗ ТОЧНО ТОГАВА НЯМАМ ВЪЗМОЖНОСТ ДА ПРОДЪЛЖА ДА ПИТАМ ЧРЕЗ АДМИНИСТРАТИВЕН СЪД, трябва време, срещи с адвокат и т.н. и т.н., и защо - за да си свърши някой задължението да ни информира.

НО ДА СЕ ВЪРНЕМ НА 01.12.2014Г., КОГАТО ЧРЕЗ ДЕЙСТВИЯ, БЕЗДЕЙСТВИЯ  И ПОВЕДЕНИЕТО НА ОПРЕДЕЛЕНИ ХОРА, ДРУГИ ХОРА ОСТАНАХА ПРИ ЗИМНИ УСЛОВИЯ НА СПИРКА, БЕЗ ВЪЗМОЖНОСТ В ОПРЕДЕЛЕНОТО ЧРЕЗ ГРАФИК ВРЕМЕ ДА СЕ ПРИДВИЖАТ ДО ВАРНА. 

01.12.2014г. 13.35ч. - Все още се чудя, кой е ресорния заместник кмет по транспорта, защото кмета и до тази информация не е дал достъп.
01.12.2014г. 13.46ч. - Звъня на зам. кмета Анатоли Атанасов, с надеждата той да е ресорния кмет по транспорта, потвърждава. Обяснавам ситуацията и искам да ми бъде отговорено, в понеделничен ден за линията Провадия - Варна 13.30ч. по договор какъв е предвидения транспорт - автобус или микробус, договора за автобусни превози действащ ли е и какъв е принципа на действие, ако при зимни условия на спирка на маршрутна линия в Община Провадия, независимо къде - Кривня, Житница, Провадия, останат хора, които осигуреният микробус не ги взима поради препълненост.
01.12.2014г. около 14.20ч. - Продължавам да звъня за да разбера, освен от кмета на община информация относно транспортната схема, откъде може да се вземе. 
01.12.2014г. 17.00ч. - Качвам се на следващият по график микробус. На Петров дол се качва мъж, който държи сметка на представителите на превозвача, защо цял ден не спират на Петров дол. Младо момиче, явно кондукторка отговаря "Защото няма места." и на въпроси на мъжа казва "Защо се обръщате към нас, обърнете се към управителя на фирмата". 
02.12.2014г. 13.17ч. - Получавам следната информация от заместник кмета - Има действащ договор с превозвача "Провадия Автотранспорт"ЕООД, договорът е сключен за 2 автобуса и 4 микробуса - 20 местни. Големият автобус е на ремонт, затова за Варна пътува белият микробус. Не е ясно от договора какво става, ако пътниците на спирката са повече от местата на пуснатия по линията микробус  при зимни условия. Договорът не е бил подписан от сегашните управляващи, а от предходният кмет.

ЗАМИСЛЯЙКИ СЕ НАД ВСИЧКО ТОВА, ЗАЩО ИСКАНАТА СЪС ЗАЯВЛЕНИЕТО ИНФОРМАЦИЯ НЕ СЕ ДАВА, КОГАТО "ГОЛЕМИЯТ АВТОБУС" Е НА РЕМОНТ, СЪЩЕСТВУВА ЛИ ДРУГ "ГОЛЯМ" ИЛИ И ТОЙ Е НА "РЕМОНТ", МОЖЕ ЛИ ОБЩИНАТА ДА СИ ЗАТВАРЯ ОЧИТЕ ПРЕД НЕОБХОДИМОСТИТЕ НА ГРАЖДАНИТЕ, КАТО В СЛУЧАЯ ЗА 24 000 ГРАЖДАНИ ОТ ОБЩИНАТА Е ОТПУСНАТА ЛИНИЯ ЗА 20 ЧОВЕКА, КОИТО МОГАТ ДА ИМАТ ЧЕСТТА ДА ПЪТУВАТ С МИКРОБУС ПОНЕДЕЛНИК НА ОБЯД ДО ВАРНА  И КАКВА Е РОЛЯТА НА ОБЩИНАТА, КАТО ИНСТИТУЦИЯ И РЕГУЛАТОР В ЦЯЛАТА ТАЗИ ИСТОРИЯ, ПРОСЛЕДЯВАМ НАЧАЛОТО НА ТЕЗИ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ:

ПРЕАМБЮЛ
Някои, хора проследяват етапите в еволюцията на взаимоотношенията, като Хранков ги е подредил по следният начин:
СИЛА СРЕЩУ СИЛА
СИЛА ПОДКРЕПЕНА ОТ СИЛА 
СИЛА ПОДКРЕПЕНА ОТ ИНТЕЛЕКТ 
ИНТЕЛЕКТ ПОДКРЕПЕН ОТ ИНТЕЛЕКТ
ИНТЕЛЕКТ ПРОТИВ ИНТЕЛЕКТ
ХУМАНЕН ИНТЕЛЕКТ
Без да следвам стъпка по стъпка мислите му, хронологията до момента на искане на обществената информация за автобусните превози е описана в протоколите на общинския съвет.

В началото бе опитът - На 22.12.2008г. Общински съвет Провадия разглежда докладна за утвърждаване на транспортна схема, насрочване на конкурс за превозвач, утвърждаване на критерии за оценка и т.н.
Общинският съветник Филчо Филев прави предложение в критериите за оценка, кандидатите, които притежават собствена сервизна  база на територията на Община Провадия да бъдат оценявани с 18 точки, а тези с наета база в общината или собствена извън с по - малко точки, по същият начин да бъде оценяван гараж. Мотивира предложенията си със следното:
Изказване на Филчо Филев

          “ Отсъствах от комисията и не можах да направя своите предложения. Ще ги направя направо на заседанието на ОбС. Те са свързани с два аспекта. Първия аспект е да направим транспортната схема по-сигурна и регулярна, затова ОбС – Провадия приема и утвърждава конкурсната документация, критериите за избор на превозвач и т.н. Сигурността на транспортната схема има два аспекта в нейното изпълнение. Сигурност от гледна точка на безопасност на пътниците и сигурност от гледна точка на устойчивост и постоянство на предлаганата услуга.

          Предложенията, които искам да направя са свързани с повишаване на сигурността на обществения превоз на пътници от гледна точка на втория аспект- устойчивост и постоянство при предлагане на услугата. Критериите, които са предложени, според мен са пълни и  достатъчни, но имат малък пропуск, защото собствена сервизна база например в Айтос или Антоново няма да допринесе за сигурността за изпълнение на транспортната схема. Ако по време на зимата се счупи автобус при минусови температури , а сервизната база е някъде другаде няма полза, защото там ще е резервния автобус..."

Моята скоба тук е, че наистина това се случи, автобусът е "счупен", но не дойде резервния автобус. Това, дали съществува такъв или не, е моя работа ...даааа, защото аз живея в Европейска Провадия и искам да знам как това точкуване помага на гражданите, освен че осигурява на провадийска фирма превозвач със собствена сервизна база и собствен гараж да спечели конкурса. Явно, не аз първа прозирам обмисленото предложение.

Изказване на Йордан Михалев – зам.-кмет на община Провадия

“ Разработвайки критериите общинска администрация се е опитала да балансира съответните фактори, които ще гарантират изпълнението на добра услуга по отношение превоза на населението на община Провадия. Това, което чухме като предложение на г-н Филев, ние сме го отчели като даваме отделно точки за гараж и отделно точки за сервиз. Това, което той предлага едва ли не ние трябва да предопределим изхода от този конкурс. Приемайки тези нови критерии с тази нова тежест ние можем отсега да кажем кой ще бъде превозвача. В този смисъл ние ще елиминираме възможността да създадем конкуренция и оттук на базата на конкуренцията да определим цените на услугите, на които нашите граждани ще ползват превоза."

Предложението на Филчо Филев не е прието от общинския съвет и с Решение 18 - 206 на общински съвет е открита процедура по възлагане чрез конкурс на превозите по транспортната схема, приети са критериите за оценяване, състава на комисията и т.н.

Последва изненадата - На 21.05.2009г. на дневен ред на Общинска сесия, пак е поставена същата докладна, въпреки, че вече има взето решение. За втори път да бъде приета транспортна схема, да се възложи конкурс, оценки и т.н., мотивацията каква е само можем да предположим. За втори път общинския съветник Филчо Филев предлага да се внесат критерии за оценка, даваща предимство на "моя човек". Изказване на Филчо Филев: "...
да се добавят следните текстове :

-         собствена сервизна база, находаща се в  община Провадия, удостоверена с документ за собственост, съгласно ЗУТ и снимков материал, както е записано – тогава 18 т. Тогава вие не го приехте. Сега предлагам  -15 т. – новия текст.Съответно : -         наета сервизна база на територията на  община Провадия ... – 9 т. -         наета сервизна база или сключен договор за сервизно обслужване, удостоверени с договор за наем или договор за сервизна дейност, както и снимков материал, ще си остане – 6 т."


     Същото точкуване предлага и за гаражните помещения. С Решение 25 - 313 Общинския съвет приема вече "правилната схема" за оценяване.


        Областният управител на Варна връща решението на Общински съвет Варна, но решението е повторно прието.

Принципът за "общинският съвет - той коли и беси" се потвърждава от решение на съда от 16.10.2009г., по дело инициирано от областния управител, за това, че решението за конкурс с критериите за оценяване предложени от Филев са противоречеви на принципите за конкуренция при равни начала, като съда се произнася, че общинският съвет е взел решението си при оперативна самостоятелност и при преценка на стопанските условия и провежданата местна политика в конкретната община, като отхвърля оспорването на областния управител.

Така на 11.06.2010г. е сключен договор след проведен конкурс с "Провадия - Автотранспорт" ЕООД със срок на действие до 10.06.2015г.

Да обаче - веки ГОЛЕМИЯ АВТОБУС отдавна не върви, резервния, който Филев така описателно обясняваше, че няма как да дойде от Айтос, не идва и от Провадия. Питам се случая потвърждава ли принципа  "колективната отговорност, води до персонална безотговорност", защото микробуса 18/20 местен не си спира и на спирките, когато е пълен, достатъчно ли задоволена се вижда  нуждата от обществен транспорт на 24 000 жители в Община Провадия с 20 - местен микробус и това ли е към момента провежданата местна политика на Община Провадия съобразена с конкретните стопански условия. Кой точно от бившия общински съвет носи отговорност, когато "Големия автобус" не се замества от друг голям, който не се очаква да дойде от Айтос? А кой носи отговорност, ако друг изправен "голям автобус" въобще няма? 

От питането ми за договора и отговорностите, до сега е приета нова транспортна схема, която съм убеден, че нито един провадиец, който не се върти около Бялата сградка не е виждал, защо - защото никъде не е публикуван - сайтове, местни медии, фейсгрупа на общината. Каква е разликата между старата и новата транспортна схема си знаят тези с оперативната самостоятелност, другите остават "матриал" за изборите, т.е. гласоподаватели. 

Новините са, че наново подадох заявление за достъп до информацията в договора за възлагане на автобусни транспорти. Информация ще имаме този път, даже и с помоща на Областен управител и Административен съд, ако е нужно. А имам и новина за Филев, в качеството му на провеждащ последователна политика, като бивш общински съветник и настоящ кмет на общината - господине, община Провадия не е масонска ложа, не е тайно общество, тук обществената информацията т.е. какво се прави от името на гражданите трябва да бъде достояние на всички, не създавайте култ към тайните общества, така ще създадете мнение у "зидарите" и тем подобни заклели се в това да осигуряват доброто на битието си, че са качествено по - висши от другите хора.Ако имате намерения направете си там стаичка на висшите зидари - масони в бившия ДАП, не пречи на обикновения гражданин.
 
Предложението: Ако не успеете да убедите превозвача да пуска прословутия Голям автобус на линията Варна - Провадия и обратно, започнете да обикаляте спирките, да се возите в обществения транспорт, за да се убедите какво изживяват гражданите при тези минусови температури, забравете удобството на служебния си автомобил с триозоновия му климатик - Супер Важната Шкода Супър. Махнете златният биберон от устата си и станете Кмет на хората, а не на управителите на фирми. 

Връзката с преамбюла: В Провадия се усеща нужда от хуманен интелект, а не от демонстрация на мерене на сили и възможности.



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: provadiya
Категория: Регионални
Прочетен: 17748
Постинги: 4
Коментари: 0
Гласове: 1
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930