Прочетен: 2291 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 25.09.2014 23:00
Отговори ми с простичкото: "ДА!" Ето го и моето инпровизирано интервю:
Г-н Савов, през 90 – те години бяхте учител по история в гр.Провадия. Надали си спомняте, но бяхте мой учител, а в горните курсове ни преподавахте и философия. Какви спомени Ви оставиха Провадия и учениците Ви от гр. Провадия?
- С Провадия са свързани едни от най-скъпите ми спомени - тук направих първите си стъпки в учителската професия, в обществената дейност и самодейното театрално изкуство. Моите колеги и ,разбира се, моите ученици с всевъзможните си прояви ми помогнаха да направя крачката от голямата си мечта да бъда учител до ИСТИНСКАТА РЕАЛНОСТ на учителската професия, за което винаги ще им бъда благодарен. Така че, в тези отношения Провадия е първата ми любов и в моя конкретен случай си остава най-силната…
От колко време сте учител по история?
- От септември 1989г. в СОУ"Димитър Благоев" - гр.Провадия...
И колко години преподавахте в гр. Провадия?
- ...до август 1996г. - първите СЕДЕМ най-важни години в професията.
Интересно ми е понякога, че моята дъщеря учи история, различна, макар много малко, от тази която ние изучавахме. Мислите ли, че с времето историята в България бе пренаписана или просто ние си въобразяваме, повлияни от различното възприятие на възрастта ни?
- В повечето най-нови исторически писания по идеологически причини се смениха официалните оценки на историческите събития. Лошото е, че в много случаи оценките заменят фактите. А фактите трябва да се представят такива, каквито са : доказани, спорни, недоказани.
Наш класен ръководител бе г-н Киров – учител по математика, кои Ваши колеги в провадийската гимназията са Ви оставили спомени?
- Целият тогавашен педагогически КОЛЕКТИВ на СОУ"Димитър Благоев".
През последните години, по отношение на обгрижването, се усеща рязко разделение на училищата в България на класни училища, предимно концентрирани в областните градове, и останалите – провинциални, селски, малки и т.н. Какво значи добро училище за учителя?
- Добро е онова училище, в което учителят може СПОКОЙНО да върши своята работа.
Какво значи "добър ученик" за учителя и след години?
- За мен добрият ученик е доказан исторически факт, който не се променя с годините!
Какви не трябва да бъдат учителят и ученикът днес, за да има диалог между тях?
- Да не разменят местата си, тоест учениците да се държат като учители, а учителите като ученици.
Споделете ни приятен, комичен или неприятен спомен от Провадия!
- Когото идвах да се записвам за работа в Провадия /където не бях ходил много отдавна/ пътувах с пътнически влак. И когато той спря на ж.п.спирка "Добрина" и аз видях блоковете, сградите, въобще цялата обстановка - аз си помислих: "Щом това е Добрина, какво ли ще е Провадия? "
Какво бихте казали на днешните си пораснали ученици?
- Бих им припомнил един стих от руският поет Некрасов, който съм им го казвал някога, когато всички бяхме по-млади :
" Ти може да не си поет ,
НО СИ ДЛЪЖЕН ГРАЖДАНИН ДА БЪДЕШ !
А ГРАЖДАНИНЪТ Е ДОСТОЕН
СИН НА ОТЕЧЕСТВОТО СВОЕ ! "
А най - отдолу под въпросника нашият учител ПЛАМЕН САВОВ бе добавил:
"/ и една малка добавка лично от мен/
ОБИЧАМ ВИ! ЛИПСВАТЕ МИ!"