Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.09.2014 22:55 - ЕДНО ИНТЕРВЮ С ПЛАМЕН САВОВ - ЧОВЕКЪТ, УЧИТЕЛЯТ ИСТОРИК ДАЛ СВОЯ ПРИНОС ЗА ЕДНО ПОКОЛЕНИЕ В ПРОВАДИЯ
Автор: provadiya Категория: Регионални   
Прочетен: 2291 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 25.09.2014 23:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Случайна среща ми даде възможност след 18 години да се представя на учителя ми по история и философия от началното и средно образование - Пламен Савов. Беше същият от спомените ми - спокоен, учтив, някакси готин, както сега се изразяват младежите, а и както ние се изразявахме до неотдавна. Естествено, след толкова много години, след толкова много възпитаници и ученици не ме позна. Поразпита ме кой випуск сме, кой ни е бил класен, с какво сме се изявили при него и дали си спомням на какво ни е учил. Отговорих, нали съм му ученичка, а и му припомних едни стихове измислени в неговият час - спомни си, каза, че сме били "добри деца". След време го потърсих в социалните мрежи и плахо му предложих: "Г-н Савов, имам една идея, не знам как ще я възприемете, но тъй като сте били учител в Провадия, на вашите ученици ще им е изключително приятно да прочетат нещо за Вас и от Вас. Възможно ли е да подготвя няколко въпроса, да ми отговорите /нещо като интервю/, за работата ви в Провадия."


Отговори ми с простичкото: "ДА!" Ето го и моето инпровизирано интервю:
 
Г-н Савов, през 90 – те години бяхте учител по история  в гр.Провадия. Надали си спомняте, но бяхте мой учител, а в горните курсове ни преподавахте и философия. Какви спомени Ви оставиха  Провадия и учениците Ви от гр. Провадия?

- С Провадия са свързани едни от най-скъпите ми спомени - тук направих първите си стъпки в учителската професия, в обществената дейност и самодейното театрално изкуство. Моите колеги и ,разбира се, моите ученици с всевъзможните си прояви ми помогнаха да направя крачката от голямата си мечта да бъда учител до ИСТИНСКАТА РЕАЛНОСТ на учителската професия, за което винаги ще им бъда благодарен. Така че, в тези отношения Провадия е първата ми любов и в моя конкретен случай си остава най-силната…

От колко време сте учител по история?

- От септември 1989г. в СОУ"Димитър Благоев" - гр.Провадия...

И колко години преподавахте в гр. Провадия?

- ...до август 1996г. - първите СЕДЕМ най-важни години в професията.

Интересно ми е понякога, че моята дъщеря учи история, различна, макар много малко, от тази която ние изучавахме.  Мислите ли, че с времето историята в България бе пренаписана или просто ние си въобразяваме, повлияни от различното възприятие на възрастта ни?

- В повечето най-нови исторически писания по идеологически причини се смениха официалните оценки на историческите събития. Лошото е, че в много случаи оценките заменят фактите.  А фактите трябва да се представят такива, каквито са : доказани, спорни, недоказани.

Наш класен ръководител бе  г-н Киров – учител по математика, кои Ваши колеги в провадийската гимназията са Ви оставили спомени?

- Целият  тогавашен педагогически КОЛЕКТИВ на СОУ"Димитър Благоев".

През последните години, по отношение на обгрижването, се усеща рязко разделение на училищата в България на класни училища, предимно концентрирани в областните градове, и останалите – провинциални, селски, малки и т.н. Какво значи добро училище за учителя?

- Добро е онова училище, в което учителят може СПОКОЙНО да върши своята работа.

Какво значи "добър ученик" за учителя и след години?

- За мен добрият ученик е доказан исторически факт, който не се променя с годините!

Какви не трябва да бъдат учителят и ученикът днес, за да има диалог между тях?

- Да не разменят местата си, тоест учениците да се държат като учители, а учителите като ученици.

Споделете ни приятен, комичен или неприятен спомен от Провадия!

- Когото идвах да се записвам за работа в Провадия /където не бях ходил много отдавна/ пътувах с пътнически влак. И когато той спря на ж.п.спирка "Добрина" и аз видях блоковете, сградите, въобще цялата обстановка - аз си помислих: "Щом това е Добрина, какво ли ще е Провадия? "

Какво бихте казали на днешните си пораснали  ученици?

- Бих им припомнил един стих от руският поет Некрасов, който съм им го казвал някога, когато всички бяхме по-млади :

" Ти може да не си поет ,

НО СИ ДЛЪЖЕН ГРАЖДАНИН ДА БЪДЕШ !

А ГРАЖДАНИНЪТ Е ДОСТОЕН

СИН НА ОТЕЧЕСТВОТО СВОЕ ! "

А най - отдолу под въпросника нашият учител ПЛАМЕН САВОВ бе добавил:

"/ и една малка добавка лично от мен/
ОБИЧАМ ВИ! ЛИПСВАТЕ МИ!"

 



Гласувай:
0



Следващ постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: provadiya
Категория: Регионални
Прочетен: 17725
Постинги: 4
Коментари: 0
Гласове: 1
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930